ПОЕТАПНА МЕТОДИКА РОБОТИ З АНГЛОМОВНИМИ НАУКОВИМИ СТАТТЯМИ В ESP-КУРСІ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-3-7

Ключові слова:

академічне письмо, студенти-психологи, англомовна наукова стаття, поетапна методика, академічна компетентність

Анотація

У статті представлено авторську методику роботи з англомовними науковими статтями, яку розроблено для студентів-психологів у межах курсу ESP (English for Specific Purposes). Запропонований підхід поєднує мовну підготовку з академічним навчанням і має на меті сформувати в студентів уміння критично працювати з науковими текстами. Це передбачає, у свою чергу, вибір релевантних джерел, орієнтування в структурі статті, створення тематичних нотаток, узагальнення інформації, так само як і застосування коректних технік цитування й оформлення бібліографії.Усе більша потреба готувати майбутніх психологів до участі в міжнародному науковому спілкуванні й до написання власних англомовних дослідницьких текстів зумовлює актуальність дослідження. Подано основні засади методики та детально описано навчальні цілі, види навчальної діяльності й очікувані результати на кожному з етапів.Особлива увага приділена розвитку академічної автономії, удосконаленню навичок аналітичного читання й формуванню академічної доброчесності шляхом дотримання правил цитування. Підхід є гнучким, його можна адаптувати до різних рівнів володіння англійською мовою та інтегрувати в ширші програми ESP. Завдяки послідовному супроводу студентів на всіх етапах роботи з науковою статтею представлена методика сприяє формуванню навичок академічного письма та підготовці до створення в майбутньому власних наукових публікацій, тез конференцій і літературних оглядів у галузі психології.

Посилання

Flowerdew J. Academic discourse. Routledge, 2016.

Hyland K. Academic discourse: English in a global context. Continuum, 2009.

Jordan R. R. English for Academic Purposes: A Guide and Resource Book for Teachers. Cambridge University Press, 1997.

Khan N. A., Anwar S. M., Nazir S., Shehzadi E. Emotion recognition using wearables: A systematic literature review [Preprint]. arXiv. URL: https://arxiv.org/abs/1912.10528.2019.

Paltridge B., Starfield S. Academic writing for international students of business. Routledge, 2020

Smith J. A., Brown L. M. The effects of mindfulness meditation on stress reduction: A randomized controlled trial. Journal of Clinical Psychology. № 76 (4). Р. 725–738. https://doi.org/10.1002/jclp.22955.2020.

Swales J. M., Feak C. B. Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. University of Michigan Press, 2012.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-15