СУЧАСНІ МЕТОДИ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-2-6Ключові слова:
іншомовна компетентність, міжкультурна комунікація, цифрові технології, імерсивне середовище, інтегративний підхід, педагогічні інновації, штучний інтелектАнотація
У статті досліджено сучасні методи викладання іноземних мов у закладах вищої освіти, які демонструють високу адаптивність до вимог глобалізованого суспільства, що характеризується швидкими соціальними, технологічними й культурними змінами. Акцент зроблено на актуальності інноваційних педагогічних практик, які враховують потреби нового покоління студентів і сприяють їхній інтеграції в міжнародний освітній і професійний простір. Особливу увагу приділено аналізу таких підходів, як комунікативно-орієнтоване навчання, яке сприяє розвитку навичок ефективної міжособистісної комунікації; змішане навчання, що поєднує традиційні та дистанційні формати й створює умови для гнучкого управління освітнім процесом; інтеграція цифрових технологій, які трансформують методику викладання через використання інструментів віртуального навчання, платформ для самостійного опрацювання матеріалів і засобів інтерактивної взаємодії. Крім того, досліджено створення імерсивного середовища, яке реалізується за допомогою таких технологій, як доповнена й віртуальна реальність, спрямованих на глибоке занурення студентів у мовне середовище та моделювання реальних ситуацій для практичного використання іноземної мови. Метою роботи є характеристика сучасних методів викладання іноземних мов у закладах вищої освіти в контексті розвитку іншомовної компетентності студентів. Методологія дослідження включає системний підхід до аналізу сучасних педагогічних практик, використання кількісних і якісних методів для оцінювання ефективності інноваційних підходів. Наукова новизна роботи полягає у визначенні ключових аспектів інтеграції новітніх технологій і методик у процес навчання іноземних мов. Дослідження також виявляє перспективи впровадження віртуальної та доповненої реальності у викладання іноземних мов для створення імерсивного середовища. Висновки підтверджують ефективність інноваційних підходів у викладанні іноземних мов, підкреслюючи їхню роль у розвитку міждисциплінарних і комунікативних компетенцій. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм у закладах вищої освіти, підготовки викладачів і розроблення освітніх стандартів, які відповідають сучасним викликам.
Посилання
Безлюдний О. І., Безлюдна В. В., Щербань І. Ю., Комар О. С. Досвід використання змішаного навчання на заняттях з англійської мови у закладах вищої педагогічної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Т. 73. № 5. С. 86–100.
Вікторова Л. В., Кочарян А. Б., Мамчур К. В., Коротун О. О. Застосування штучного інтелекту та чатботів під час вивчення іноземної мови. Інноваційна педагогіка. Серія «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». 2021. Т. 2. № 32. С. 166–173.
Дем’яненко В. Системи штучного інтелекту в адаптивному навчанні. Звітна наукова конференція Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. Київ, 2019. С. 19–21.
Кудря М. М. Сучасні методики викладання іноземних мов у вищій школі України. Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору : спеціальний тематичний випуск. 2020. № 2. С. 222–230.
Марєєв Д. А., Геворгян К. Л., Колодіна Л. С. Сучасні методики викладання іноземних мов у ЗВО. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки», 2022. №1. С. 257–265.
Межуєва І. Ю. Комунікативно орієнтований підхід до навчання іноземним мовам у немовних ЗВО. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія «Філологія». 2021. № 47(1). С. 187–190.
Романишин І. М., Самборська О. В., Хміль Н. А. Ефективність використання віртуальної та доповненої реальності у професійній підготовці майбутніх педагогів. Педагогічна академія: наукові записки. Серія «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». 2024. № 5. С. 1–18.
Ходаковська О. О. Особливості методики предметно-мовного інтегрованого навчання. URL: https://conf.ztu.edu.ua/wp-content/uploads/2016/11/63.pdf.
Яременко Н. В. Сутність предметно-мовного інтегрованого навчання під час вивчення англійської мови немовних факультетів. Проблеми теорії і методики навчання іноземних мов. 2019. № 1. С. 134–139.
Pakulova T. V. Digital education: for and against. Мова і право : матеріали Всеукр. наук.-практ. семінару (м. Дніпро, 27 жовт. 2021 р.). Дніпро : ДДУВС, 2021. С. 63–64.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.