УРОКИ ПРОФЕСІЙНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ: ПСИХОЕДУКАЦІЙНА ПРОГРАМА ДЛЯ КЕРІВНИКІВ ПІДРОЗДІЛІВ ЗВО
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-2-3Ключові слова:
професійне благополуччя, психоедукаційна програма, управлінське лідерство, освітні організації, академічні працівникиАнотація
У статті представлено спеціальну психоедукаційну програму для керівників середньої ланки закладів вищої освіти, яка спрямована на розширення обізнаності й озброєння керівників спеціальними навичками для підтримки професійного благополуччя своїх працівників. Програму розроблено в межах мотиваційно-ціннісної моделі професійного благополуччя, згідно з якою професійне благополуччя розглядається як інтегрований стан, що формується у зв’язку з тим, наскільки в професійній діяльності реалізовано потреби особистості з урахуванням індивідуальних цінностей і смислів. Розуміючи прагнення працівників і створюючи сприятливе для їх реалізації середовище, керівники можуть сприяти формуванню культури, яка ставить професійне благополуччя в пріоритет і, таким чином, підвищує мотивацію кожного працівника та продуктивність організації загалом. Метою програми є забезпечення обізнаності керівників підрозділів у сфері психології професійного благополуччя, підвищення мотивації щодо сприяння професійному благополуччю працівників, формування компетентності у сфері підтримки й підвищення психологічного комфорту, продуктивності й задоволеності роботою підлеглих. Програма орієнтована на потреби працівників, тому пропонує дієві інструменти підвищення їх задоволеності різними аспектами професійної діяльності. Ефективна реалізація набутих компетентностей допоможе керівникам створити атмосферу психологічної безпеки й знизити рівень стресу, установити довірчі та якісні взаємини на роботі, покращити почуття спільності, розширити права й можливості працівників, упровадити практику визнання та вдячності, підвищити залученість у робочі процеси й, таким чином, сприяти підвищенню рівня професійного благополуччя працівників.
Посилання
Зливков В. Л., Лукомська С. О. Теорія та практика психологічних тренінгів. Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М.М., 2019. 209 с.
Bass B. M., Riggio R. E. Transformational Leadership (2nd ed.). New York Psychology Press, 2005. 296 p.
Cameron K. S., Quinn R. E. Diagnosing and Changing Organisational Culture Based on Competing Values Framework. 3rd edition. Josey Bass, San Francisco, 2011. 288 p.
Voitenko E., Zazymko O., Myronets S., Lapchenko I., Hutsol K. Social support as a mediator in the relationship between leadership style and professional well-being. Revista Gestão & Tecnologia (Journal of Management & Technology). 2024. V. 24(4). Р. 114–137.
Voitenko E., Zazymko O., Myronets S., Staryk V., Kushnirenko K. The mediating role of values in the relationship between needs and professional well-being of university academic staff. International Journal of Organizational Leadership. 2024. V. 13(1). Р. 102–116.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.