НАПРЯМИ, МЕТОДИ ТА ФОРМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • Л. Б. Мельничук Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0001-8307-7932
  • Т. І. Пагута Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0003-3165-0949

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-1-5

Ключові слова:

національно-патріотичне виховання, воєнний стан, молодші школярі, напрями, форми та методи.

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі національно-патріотичного виховання молодших школярів в умовах воєнного стану. У статті виокремлено й обґрунтовано соціально-педагогічні умови національно-патріотичного виховання в умовах воєнного стану (бесіди патріотичного змісту, ознайомлення з національними символами та традиціями, проєктна діяльність і майстер-класи, екскурсії та віртуальні подорожі, участь у соціальних проєктах, зустрічі з ветеранами СВО та героями ЗСУ). У статті акцентовано увагу на важливості забезпечення інформаційної безпеки дітей, оскільки Російська Федерація залучає українських дітей до несвідомого вчинення злочинів в онлайн-середовищі. У цьому зв’язку проаналізовано сутність інструктажу для дітей із правил поведінки в інтернет- просторі. Проаналізовано виховні заходи патріотичного змісту для молодших школярів, наведено приклади мультфільмів національно-патріотичного змісту, які нами рекомендовано для перегляду з подальшим обговоренням; охарактеризовано інноваційні форми, методи та засоби національно-патріотичного виховання, обґрунтовано їх значення у формуванні національної самосвідомості й активної громадянської позиції учнів початкової школи. У статті розкрито сутність масової форми організації національно-патріотичного виховання – Міжнародних учнівських громадських читань «Я голосую за мир», наведено зразки творів учнів початкової школи, уміщених у цьогорічному збірнику читань. Обґрунтовано, що війна з Росією актуалізувала потребу в національно-патріотичному вихованні всіх громадян України і молодших школярів зокрема, адже молодший шкільний вік є особливим періодом в онтогенезі, у набутті досвіду соціальної поведінки, почуттєвої, морально-етичної та естетичної сфери як основи для подальшого формування високої національної самосвідомості, активної громадянської позиції, готовності до захисту національних інтересів, незалежності й цілісності України.

Посилання

Безлюдна Н. Особливості національно-патріотичного виховання молодших школярів в умовах воєнногостану. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи : збірник наукових праць. 2022. Вип. 2 (8). С. 76–83.

Бондаренко Н. В., Косянчук С. В. Національно-патріотичне виховання у контексті сучасних викликів : методичні рекомендації [для вчителів, методистів, авторів програм і підручників, науковців, викладачів,

студентів закладів професійної й вищої освіти, управлінців, політиків]. Київ : Фенікс, 2022. 64 с.

Виховання громадянина-патріота в умовах реалізації завдань концепції «Нова українська школа» : зб. матер. Всеукр. наук.-практ. конференції, присвяченої 145-й річниці від дня народження Г. Ващенка,

03.2023 / уклад. О. Е. Жосан. Кропивницький : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2023. 286 с.

Освіта України в умовах воєнного стану. Інноваційна та проєктна діяльність : науково-методичний збірник / за загальною ред. С. М. Шкарлета. Київ – Чернівці: Букрек, 2022. 140 с.

Я голосую за мир : матеріали ХXVІІІ Міжнародних громадських учнівських читань / ред. колегія: А. С. Дем’янчук, Л. Б. Мельничук, Т. І. Пагута, О. О. Марчук, В. Є. Борова; упор. Л. Б. Мельничук. Рівне :

МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2024. 232 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-08