ПРОГРАМУВАННЯ МОВОЮ R ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ ТА ДОСЛІДЖЕНЬ: МЕТОДИ, ІНСТРУМЕНТИ ТА ПРАКТИЧНІ ЗАСТОСУВАННЯ

Автор(и)

  • А. М. Ясінський Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0002-1894-1314
  • Л. Я. Соловей Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0009-0001-2832-1741
  • В. А. Ковальчук Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0009-0009-5521-902X

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-2-10

Ключові слова:

програмне забезпечення, обробка даних, функціональні характеристики RStudio, програмування R, бібліотеки середовища, математичні компетенції

Анотація

Процес формування компетенцій фахівців ІТ галузі із застосування комп'ютерних технологій для виконання розрахунків і проведення досліджень із використанням математичної моделі можна розділити на декілька етапів. Сучасний підхід став можливий лише в останні декілька років, заснований на застосуванні спеціальних математичних пакетів. Мета дослідження полягала у формуванні методичної системи застосування середовища RStudio для формування математичних компетенцій студентів. Для проведення огляду методичних можливостей середовища RStudio було виконано аналіз наукових статей та відкритих джерел, що стосуються даного програмного забезпечення та експериментальне дослідження функціонального забезпечення середовища. Вибір відповідного програмного забезпечення є ключовим рішенням у сфері формування знань умінь та навичок з вищої математики які задовольняють різноманітні потреби фахівців ІТ галузі. У цій статті міститься систематизований огляд функціональних та програмних можливостей середовища RStudio зорієнтованих на виконання типових завдань вищої математики. Чітко сформовані алгоритми, розв’язування математичних завдань на мові R, поєднують навички програмування із проблемами проведення математичних обчислень. Практичні навички візуалізації результатів обчислень суттєво доповнюють методики формування математичних компетенцій. Проведений аналіз дозволив сформувати системний методичний підхід до формування математичних компетенцій із застосування середовища RStudio. Робота надає вичерпний огляд методичних підходів до вивчення розділів вищої математики через застосування бібліотек та програмних можливостей мови R. В статті визначені методичні засади використання програмного середовища RStudio в процесі вивчення вищої математики при підготовці фахівців ІТ галузі. Висновки, сформовані в дослідженні, дозволяють формалізувати систему інтеграції середовища RStudio у методичний комплекс вивчення вищої математики на факультеті кібернетики.

Посилання

Гліненко Л. К., Сухоносов О. Г. Основи моделювання технічних систем: навч. посіб. для студ. ВНЗ. Львів : Бескид Біт, 2003. 176 с.

Дутка Г. Я. Фундаменталізація математичної підготовки майбутніх фахівців: методологічний та морально-етичний компоненти. Наука. Релігія. Суспільство. 2008. № 2. С. 239–244.

Інформаційні технології: Системи комп’ютерної математики: навч. посіб. для студ. спеціальності «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» / І. В. Кравченко, В. І. Микитенко; КПІ ім. Ігоря Сікорського . – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 243с.

Кальченко В.В., Мурашковська В.П., Ткач Ю.М. Математичні обчислення засобами пакету R - програмування. Навчально-методичний посібник для студентів всіх спеціальностей. Укл.: Чернігів: ЧНТУ. 2017. 86 с.

Майборода Р. Є. Комп’ютерна статистика: підручник. К. : ВПЦ "Київський університет", 2019. 589 с.

Наливайко Л. Г. Шляхи формування математичних компетентностей студентів. Комунальне господарство міст. 2019. Т. 6, вип. 152. С. 79–81. URL: https://repository.pdmu.edu.ua/handle/123456789/16937

Павленко П. М., Філоненко С. Ф., Чередніков О. М., Трейтяк В. В. Математичне моделювання систем і процесів: навч. посіб. К. : НАУ, 2017. 392 с.

Щирба В.С., Моцик Р.В., Фуртель О.В. Формування професійної мотивації при вивченні дискретних структур студентами напряму підготовки 122 Компʼютерні науки. Збірник наукових праць Камʼянець-Подільського національ-ного університету ім. Івана Огієнка. Серія Педагогічна. 2021. № 27. С. 179–182

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-17