РОЛЬ ВОЛОНТЕРСТВА У ФОРМУВАННІ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ПСИХОЛОГА

Автор(и)

  • Н. А. Терновик Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0002-1425-2423

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-2-8

Ключові слова:

волонтер, волонтерський рух, волонтерська діяльність, морально-громадянські цінності, практичний психолог, професійне самовизначення, соціальний проєкт, благодійна допомога

Анотація

У статті обґрунтовано волонтерську діяльність як шлях до формування професійних якостей майбутнього психолога. Проаналізовано розвиток волонтерського руху серед студентської молоді у ЗВО. Здійснено аналіз якостей та властивостей особистості студентів-психологів, які дозволяють ефективно та результативно вирішувати основні завдання волонтерського характеру. Розкрито сутність волонтерської діяльності як процесу: її сутність, суб’єкт праці, мету активності, продукт активності, режим, мотивацію активності, її організацію. Зазначено, що важливою умовою для ефективної волонтерської діяльності є не тільки формування певної системи умінь, знань, і навичок, а також психологічна готовність до її здійснення, оскільки психологічна готовність допомагає волонтеру ефективно виконати свої завдання, правильно застосувати знання та досвід, скоригувати свої дії у залежності від обставин. Визначено критерії відбору студентів-волонтерів – майбутніх психологів для здійснення ними соціально-психологічної та волонтерської діяльності.

Посилання

Бондаренко З. П. До питання про менеджмент та супервізію волонтерської роботи. Соціальна педагогіка: теорія та практика. 2012. 213. № 2. С. 43–53.

Голуб В. Л. Ключові поняття та категорії державного управління у сфері волонтерської діяльності. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. Київ. 2014. № 1. С. 25–31. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadu_2014_1_6

Кулініч Д. Волонтерство як феномен небайдужого суспільства. Бібліосвіт : інформаційний вісник. Київ: Державна бібліотека України для юнацтва. 2014. № 4 (52) (1 вересня). С. 16–21.

Лазос Г. П., Кісарчук Г. П. Діагностика негативних емоційних станів психологів, що працюють з травмованими військовослужбовцями. Актуальні дослідження в сучасній вітчизняній екстремальній та кризовій психології : монографія / за заг. ред. В. П. Садкового, О. В. Тимченка; НУЦЗУ. Х.: ФОП Мезіна В. В., 2017. С. 312–334.

Лях Т. Л. Напрямки соціально-педагогічної діяльності студентських волонтерських груп. Соціальна робота і сучасність: теорія та практика. Київ, Сімферополь : Універсум, 2010. С. 332–333.

Романюк К. О. Особливості діяльності лідера в управлінні волонтерської діяльності. Проблеми особистості в сучасній науці: результати та перспективи дослідження: Матеріали ХІХ Міжнародної конференції молодих науковців. 2017. С. 238–241.

Сірко В. С. Принципи волонтерської діяльності в Україні. Організаційно-управлінські, економічні, психолого-педагогічні аспекти забезпечення діяльності Єдиної державної системи цивільного захисту (ЄДСЦЗ): матеріали Всеукраїнської. наук.-практ. конф. (м. Черкаси, 17 березня 2017 р.). Черкаси, 2017. С. 57–58.

Трубнікова, О. А. Соціально-психологічні чинники розвитку волонтерства у локальній спільноті : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.05 / Трубнікова Ольга Андріївна ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. К., 2011. 19 с.

Школа волонтерів: навч. посіб. За заг.ред. Г.С.Скитьової [Авторський колектив: Брик Я.А., Говорун Н. В., Дементьєв В.В., Лащук О.М., Мельник О.В., Потій О.В., Скитьова Г.С., 28. Тищенко М.П.] Київ: 2016, 166с. URL: http://poruch.ua/wpcontent/uploads/2016/10/Posibnik.pdf

Volunteering in Europe: Opportunities and Challenges for the 90s. / Ed. J. Davis Smith. – London : The Volunteer Centre, 1993. 157 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-17