ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ У ВИМІРІ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-2-7

Ключові слова:

інформатизація освіти, інформаційні технології, майбутній учитель, професійний розвиток, сучасні технології, технології педагогічної креативності, технології розвитку професійно-творчих здібностей

Анотація

У статті теоретично досліджено й проаналізовано деякі аспекти проблеми професійного розвитку майбутнього вчителя у вимірі сучасних технологій, студійованих у науковому дискурсі у теоретико-практичній площині. У процесі підготовки публікації використано такі методи дослідження: теоретичні (аналіз педагогічної, психологічної літератури); інтерпретаційно-аналітичний метод, узагальнення. Відповідно до визначеної мети уточнено трактування ключового поняття «професійний розвиток», що має різну акцентуацію в науковому дискурсі. З’ясовано, що у психолого-педагогічній літературі професійний розвиток характеризується як зростання, становлення професійно значущих особистісних якостей і здібностей, професійних знань та умінь, активне якісне перетворення особистістю свого внутрішнього світу, що призводить до принципово нового його устрою та способу життєдіяльності – творчої самореалізації в професії. Поняття «професійний розвиток особистості» визначено як тривалий процес взаємодії особистості і професії, де розвиток особистості пов’язаний із розвитком індивідуально-психологічних особливостей фахівця і відбувається відповідно до оптимальних заходів щодо якісного виконання професійної діяльності. Відзначено, що професійний розвиток майбутніх педагогів необхідно розглядати, з одного боку, як процес освіти, з іншого – як результат сформованості особистісно-смислового ставлення до професійної та соціальної взаємодії. У реаліях сучасного інформаційного суспільства актуалізовано роль інформатизації освіти, де застосування інформаційних технологій сприяє тому, щоб професійний розвиток майбутнього вчителя відповідав світовим стандартам. Виокремлено технології розвитку професійно-творчих здібностей, педагогічної креативності у професійному розвитку майбутнього вчителя як вирішального чинника його «просування» до вершин педагогічної майстерності.

Посилання

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремень. К. : Юрінком Інтер. 2008. 1040 с.

Зязюн І. А. Мета і характер розвитку особистості з точки зору альтернативних парадигм сучасної освіти. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Технології управління освітніми закладами». Полт. держ. пед. ун-т імені В.Г. Короленка. Полтава. 2011. С. 8–9.

Макарова Г.Г. Професійний розвиток майбутніх учителів: матеріали до організації навчально-пошукової роботи студентів … Чернігів: ЧНПУ. 2013. 94 с.

Клопов Р. В. Професійна підготовка майбутніх фахівців фізичного виховання і спорту із застосуванням інформаційних технологій: теорія і практика [монографія]. Запоріжжя. 2010. 386 с.

Антонова О. Є. Технології розвитку професійно-творчих здібностей майбутніх учителів. Інноваційні технології підготовки майбутніх фахівців у системі неперервної освіти: зб. наук. праць. Житомир: вид-во ЖДУ ім. Івана Франка. 2012. С. 6–11.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-17