ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПЕДАГОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-2-14Ключові слова:
цифрове середовище, цифровізація, професійна діяльність, цифрова освітаАнотація
Актуальність дослідження зумовлена нестримним розвитком цифрових технологій, які радикально змінюють вимоги до професійної діяльності інженерів-педагогів. У сучасних умовах цифровізації освіти зростає потреба у фахівцях, здатних ефективно використовувати цифрові інструменти в педагогічній практиці, адаптуватися до нових форматів навчання й забезпечувати якісну підготовку майбутніх технічних спеціалістів. Метою статті є теоретичне обґрунтування та визначення особливостей формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності в цифровому середовищі. Основними завданнями дослідження є такі: аналіз науково-методичної літератури з проблеми формування професійної готовності в умовах цифровізації освіти; визначення ключових компетентностей, необхідних для цифрового освітнього простору; виявлення педагогічних умов та ефективних методів підготовки інженерів-педагогів до професійної діяльності з використанням цифрових технологій. У статті також розглядаються моделі цифрової компетентності й інноваційні підходи до освітнього процесу в закладах вищої освіти. Окрема увага приділена формуванню мотиваційно-ціннісного ставлення здобувачів освіти до цифрової освіти й саморозвитку в цифровому середовищі. Особливу увагу зосереджено на інтеграції цифрових платформ у професійну підготовку, розвитку критичного мислення та цифрової грамотності. Виявлено значення адаптивності, самостійності й міждисциплінарного підходу як базових чинників ефективної підготовки. Результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення освітніх програм, методичного забезпечення та професійного розвитку майбутніх інженерів-педагогів. Також проаналізовано бар’єри, що перешкоджають цифровій трансформації освіти, зокрема низький рівень ІКТ-компетентності здобувачів освіти й викладачів. Наголошено на важливості системної підтримки цифровізації з боку закладу вищої освіти та впровадження практикоорієнтованих завдань.
Посилання
Гаврілова Л. Г., Топольник Я. В. Цифрова культура, цифрова грамотність, цифрова компетентність як сучасні освітні феномени. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. Вип. 5. С. 1–14.
Генсерук Г. Р., Бойко М. М. Цифрові технології як засіб підвищення якості освітнього процесу закладу вищої освіти. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи. 2020. № 5. С. 110–111.
Горбатюк Р. М., Кабак В. В. Підготовка майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності засобами комп’ютерних технологій : монографія. Луцьк : ВМА «ТЕРЕН», 2015. 264 с.
Козирєв М. П., Козловська Ю. Р. Професійне становлення фахівця в умовах вищого навчального закладу. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія «Психологічна». 2013. Вип. 1. С. 305–313.
Кравченко В. М. Моделювання професійної підготовки викладача вищої школи в умовах модернізації освіти. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2016. Вип. 51. С. 194–207.
Потапчук О. І. Організаційно-педагогічні умови формування готовності майбутніх інженерів-педагогів до професійної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». 2015. Вип. 37. С. 141–144.
Яцюк С. М. Вивчення наукових засад інформаційної підготовки фахівця. Вісник Київського міжнародного університету. Серія «Педагогічні науки». Київ : КиМУ, 2005. Вип. 7. С. 253–265.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.