ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • О. А. Хом’як Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0001-9573-9040

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-1-11

Ключові слова:

ключові компетентності, молодші школярі, учні з особливими освітніми потребами, інтерактивні технології, організаційно-педагогічні умови.

Анотація

У статті визначено й описано організаційно-педагогічні умови формування ключових компетентностей молодших школярів з особливими освітніми потребами засобами інтерактивних технологій в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»: організація соціально-комунікативної взаємодії молодших школярів в інклюзивному середовищі Нової української школи; мотивація щодо підвищення активності учнів молодшого шкільного віку з особливими освітніми потребами під час виконання інтерактивних завдань; поетапне формування соціально-мовної ключових компетентностей молодших школярів в інклюзивному середовищі на спеціально організованих заняттях із застосуванням інтерактивних форм роботи; організація інтерактивного середовища у формуванні визначених ключових компетентностей учнів молодшого шкільного віку. Актуалізовано проблему застосування компетентнісного підходу до організації навчання молодших школярів з особливими освітніми потребами, як стратегічного напряму розвитку України на шляху модернізації освіти відповідно до суспільних запитів і викликів. Обґрунтовано, що організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, при цьому молодші школярі з особливими освітніми потребами, висловлюючи свою точку зору стосовно тієї чи іншої проблеми, вчаться доказово міркувати, спільно вирішувати питання на основі аналізу обставин і відповідної ситуації. Доведено, що використання інтерактивних технологій на уроках в Новій українській школі урізноманітнює освітній процес, роблячи його привабливим і цікавим, збагачує педагогічне середовище новими враженнями, залучаючи кожного учня до роботи й активізуючи його можливості.

Посилання

Державний стандарт базової середньої освіти : постанова Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 898 «Про деякі питання державних стандартів повної загальної середньої освіти». URL: https://cutt.ly/UGS9H2J.

Дурманенко О. Теоретичний аналіз поняття «педагогічні умови» в контексті моніторингу виховної роботи у вищому навчальному закладі. Молодь і ринок. 2012. № 7 (90), С. 135–137.

Єжова О. О. Сутність організаційно-педагогічних умов педагогічного процесу. Наукові записки [Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя]. Психолого-педагогічні науки. 2014. № 3. С. 39–43. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2014_3_8.

Бех І. Д. Виховання особистості: Сходження до духовності. Київ : Либідь, 272 с.

Бут Т. Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл : посібник / пер. з англ. Київ : ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. 190 с.

Єльникова О. Інтерактивні методи навчання, їх місце у класифікації педагогічних інновацій. Імідж сучасного педагога. 2001. № 3-4 (14-15). С. 71–74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-09