ТЕНДЕНЦІЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН ДРУГОЇ ПОЛОВИНИ ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-3-37

Ключові слова:

зміни, реформа, навчання, іноземна мова, фахова підготовка, тенденція, початкова школа, педагог

Анотація

У статті проаналізовано тенденції навчання іноземних мов студентів спеціальності «Початкова освіта» в контексті соціально-економічних змін другої половини ХХ – початку ХХІ століття. Визначивши попит на знання іноземної мови для суспільства, соціально-економічні фактори створюють передумови для продукування адекватної пропозиції щодо навчання іноземної мови в необхідному обсязі охоплення аудиторії здобувачів вищої освіти. Очевидно, що освітня система є найбільш оптимальним простором, який дає змогу сформувати необхідний рівень іншомовної компетентності в суспільстві як кількісно, так і якісно. Соціально-економічні характеристики функціонування освітньої сфери спрямовані на організацію навчального процесу, який допомагає підготувати кадровий педагогічний склад, спроможний забезпечити навчання іноземної мови здобувачів освіти. Ця модель освітньої активності повинна мати всеохопний та системний характер, а тому залучати всіх учасників освітнього процесу. Освітній сегмент, пов’язаний із викладанням іноземних мов, має низку специфічних особливостей соціокультурного характеру, які впливають на вивчення цих дисциплін у закладах освіти. Адже навчання іноземних мов повинно узгоджуватися як з настановами внутрішньої іншомовної політики, так і з реаліями сучасності, у якій іноземна мова набуватиме культурно-мовної верифікації та практичного застосування. Такий підхід визначає організацію, структуру й настанови навчання іноземних мов в освітньому просторі загалом та на етапі початкової школи зокрема. Рівень розвитку суспільства зазвичай ідентифікують за ступенем його відкритості й демократичності, а ці параметри суттєво впливають на цільові стандарти функціонування іноземних мов у лінгвокультурному середовищі держави загалом. Визначено соціально-економічні фактори, що стали рушійною силою трансформації та модернізації принципів та технологій іншомовної підготовки майбутніх учителів початкової школи.

Посилання

Біницька К. Соціально-економічні аспекти розвитку систем професійної підготовки майбутніх учителів початкової освіти в країнах Східної Європи. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка.Серія : Педагогіка. 2017. № 3. С. 185–191.

Божок О. С. Педагогічні умови формування мовно-методичної компетентності майбутніх учителів іноземної мови. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2016. Вип. 14. С. 83–86.

Гришкова Р. О. Іншомовна освіта в Україні у контексті євроінтеграції. Наукові праці Миколаївського державного гуманітарного університету ім. Петра Могили. 2007. Т. 55. Вип. 42. С. 145–148.

Євтух М. Б.Вітчизняний та світовий досвід підготовки вчителів в восвітньому просторі України. С. 53–92. URL: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/722878/1/%D0%84%D0%B2%D1%82%D1%83%D1%85_%20%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B4%D1%96%D0%BB%20%D1%83%20%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D1%97_2020-51-90.pdf

Малазонія Д. О. Підготовка педагогів професійного навчання у сучасних умовах. Інноваційна педагогіка. Вип. 75. 2024. С. 159–167.

Мілютіна О. Вплив глобалізації англійської мови на розвиток мовної, іншомовної освіти. Підготовка вчителя іноземної мови (англійської) для Нової української школи: колективна монографія. За заг. ред. Н. Лавриченко. 2018. С. 7–37.

Оніщук І. І, Шапошнікова І. М., Шальов А. С., П’ясецька Н. А, Тонконог Н. І. Етапи та тенденції розвитку іншомовної освіти в контексті підготовки майбутніх учителів. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. № 8 (128). 2020. С. 141–148.

Самойленко О. В., Новгородська Ю. Г. Підготовка майбутніх учителів у системі вищої освіти як проблема дослідження вітчизняних і зарубіжних науковців. Психолого-педагогічні науки. 2025. № 1. С. 206–217.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-15