ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ДИТЯЧОЇ ГРИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-14Ключові слова:
іграшка, гра, ігрова діяльність, дитини-дошкільник, дитинствоАнотація
У статті розкрито значення дитячих іграшок у житті малечі, їх сакральне значення. Гра – один із засобів розвитку дитини. Тільки у грі дитина невимушено розкриває свої творчі здібності, отримує нові знання та закріплює навички, розвиває спостережливість, фантазію, моторику, пам’ять, вчиться долати труднощі, думати, аналізувати. Під час гри малюки отримують корисні навички, у дітей розвиваються духовні здібності, пробуджуються різні почуття. Гра має величезне розвивальне й виховне значення для формування дитини та є важливим моментом підготовки дітей до самостійної діяльності. Гра – це потужний засіб виховання. Саме в грі реалізується потреба людської природи. Мати дитинство – це передусім мати право на розвиток власної ігрової діяльності.Дитинство без іграшок неможливе. Іграшки відіграють неабияке значення в розвитку дитини, а не тільки розважають її. Життя малюка наповнюється радістю, стає цікавішим за допомогою іграшок: ляльки-мотанки, свищики, конструктори, ведмедики та інші дитячі іграшки. Перша іграшка дитини – брязкальце. Воно миготить перед очима, видаючи звуки, чим приваблює малюка. Розглядаючи першу у своєму житті цікаву річ, немовля вчиться концентрувати увагу, у нього виникає бажання до неї доторкнутися, взяти до рук, потрясти. Це стимулює дитину працювати ручками, повертатися на звук, впізнавати предмет і усміхатися з його наближенням. Головна мета батьків щоб дитина зростала здоровою, сильною, спритною та духовно багатою. Саме в цьому їм допомагають іграшка та гра.
Посилання
Губеладзе І. Психологічні аспекти ігрової діяльності дошкільників в процесі вивчення англійської мови. https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/705598/1/gybeladze.pdf
Жихарєва Л. В. Психологічні особливості прихильності до матері у дітей дошкільного віку : дис. на здобуття ступеня канд. псих. наук: спец. 19.00.07. Київ, 2016. 196 с.
Ігрові технології як інструмент профілактичної роботи спеціалістів психологічної служби закладів освіти : навчально-методичний посібник. Автор-упорядник Т. В. Войцях. Черкаси : Черкаський ОІПОПП, 2014. 92 с.
Каньоса Н. Г. Психологічні аспекти організації ігрової діяльності дітей дошкільного віку. Вікова та педагогічна психологія. 2023. № 48. URL: http://habitus.od.ua/journals/2023/48-2023/12.pdf.
Майданенко С. В. Сакральне значення народних дитячих музичних іграшок та пісень. Сучасна мистецька освіта : матеріали ІІІ Міжнародних науково практичних читань пам’яті академіка Анатолія Авдієвського. Випуск ІІІ / Уклад.: доктор пед. наук, проф. А. В. Козир. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. С. 246–247.
Чухрій І. Дитяча гра в процесі допомоги дітям раннього та дошкільного віку. Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Психологія. 2022. Випуск 3 (56). 187 с.