ОРГАНІЗАЦІЯ ДОЗВІЛЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ ПЕДАГОГІКИ МИРУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • А. С. Дем’янчук ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0002-0727-9265
  • О. О. Марчук ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0002-2922-285X
  • Т. О. Дем’янчук ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0003-0283-5194
  • І. М. Сойко ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0003-1502-6011

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-5

Ключові слова:

організація, дозвілля, здобувачі початкової освіти, педагогіка миру, формування, патріотичне виховання, позаурочний час

Анотація

У статті проаналізовано організацію дозвілля молодших школярів у контексті педагогіки миру в умовах воєнного стану. Пояснено, що дозвілля молодших школярів – це вільний час, який вони проводять поза навчальними заняттями, використовуючи його для розвивальних, розважальних і творчих активностей, що сприяють гармонійному розвитку їхніх фізичних, емоційних і соціальних здібностей. В умовах воєнного стану організація дозвілля школярів набирає особливого патріотичного спрямування. Здобувачі початкової освіти долучаються до заходів національно-патріотичного характеру в контексті педагогіки миру. Особливу роль у формуванні національного світогляду відіграють екскурсії в краєзнавчі музеї, музей Миру, молодші школярі активно долучаються до громадських учнівських читань «Я голосую за мир». Належно організоване дозвілля є важливим чинником у процесі виховання здобувачів початкової освіти. Воно сприяє розвитку навичок суспільно корисної праці, формує дисципліну, колективізм та ініціативу, а також забезпечує гармонійне моральне, розумове та фізичне виховання. Таке дозвілля сприяє естетичному розвитку, задовольняє культурні потреби молодших школярів, залучає їх до громадянської діяльності та в умовах воєнного стану головно сприяє формуванню почуття патріотизму.В умовах російсько-українського протистояння всі виховні заходи в позаурочний час проводяться відповідно до вимог інструкцій з безпеки життєдіяльності під час воєнного стану.

Посилання

Державний стандарт початкової освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text (дата звернення 13.01.2025).

Концепція національно-патріотичного виховання в системі освіти України. URL: https://lpnu.ua/viddil- molodizhnoi-polityky-ta-sotsialnoho-rozvytku/kontseptsiia-natsionalno-patriotychnoho (дата звернення 13.01.2025).

Лещак Т. Організація інтелектуального дозвілля школярів : навчально-методичний посібник на допомогу педагогові-організатору. Львів : Компанія «Манускрипт», 2016. 162 с.

Любченко К. Організація патріотичного виховання підлітків з особливими освітніми потребами у позакласний час. Теоретичне та методичне забезпечення навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами : зб. наук. праць. 2018. Вип. 8. С. 144–149.

Методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану від 02.04.2022. URL: https://osvita.ua/legislation/doshkilna-osvita/86206/ (дата звернення 17.01.2025).

Організація дозвілля дітей в позаурочний час в умовах школи-інтернату. URL: https://vseosvita.ua/library/embed/01009pf6-f152.docx.html (дата звернення 11.02.2025).

Петрович В. Можливості дозвіллєвої діяльності формування в учнів відповідального ставлення до здоров’я. Соціальна педагогіка. 2012. № 8. С. 153–157.

Флегонтова Н. Культурне дозвілля школярів як педагогічна проблема. Гуманістичні традиції виховання та формування. URL: https://newacropolis.org.ua/theses/kulturne-dozvillia-shkoliariv-ia.pedahohichna-problema-1500792583 (дата звернення 21.09.2025).

Я голосую за мир. URL: https://www.megu.edu.ua/uk/vsi-novini/xkhikh-mizhnarodni-hromadski-uchnivski-chytannya-ya-holosuyu-za-myr-yak-dobra-tradytsiya (дата звернення 21.02.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28