ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТАРШОКЛАСНИКІВ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-3

Ключові слова:

самостійна робота, освітня автономія, старшокласники, уроки англійської мови, цифрові ресурси, проєктне навчання, мовні компетенції, підготовка до НМТ

Анотація

У дослідженні розглядаються теоретичні основи та практичні аспекти організації самостійної роботи старшокласників на уроках англійської мови, наголошується на важливості розвитку освітньої автономії. Основна увага зосереджена на визначенні самостійної роботи, її типах і ролі в розвитку пізнавальних навичок і відповідальності серед студентів. Висвітлюється роль самостійних завдань у розвитку самостійності та мотивації. Це дослідження пропонує практичні методи реалізації самостійної роботи, як-от використання цифрових ресурсів і проєктне навчання для вдосконалення мовних навичок. Наголошується на інтеграції таких завдань у підготовку до Національного мультидисциплінарного іспиту (НMT), зазначено конкретні стратегії для вдосконалення мовних компетенцій, як-от граматика, читання, письмо й усне мовлення. Акцентовано увагу на значній ролі самостійної роботи в підвищенні відповідальності, мотивації та успішності студентів. Зазначено, що самостійне навчання не тільки розвиває самовпевненість, але й надає студентам необхідні навички для отримання вищої освіти та майбутнього професійного розвитку. Завдяки використанню цифрових платформ, індивідуальних завдань та інтерактивних методологій учні стають більш залученими в процес навчання, що призводить до кращої успішності на стандартизованих тестах, зокрема НMT. Доведено, що структуровані самостійні навчальні завдання можуть подолати розрив між навчанням у класі та готовністю до іспиту, зосереджуючись на персоналізованих шляхах навчання, інструментах самооцінювання й інтерактивних платформах, наприклад Moodle, Google Classroom та ін.

Посилання

Бігич О. Б., Бориско, Н. Ф. Методика навчання іноземних мов і культур : навчальний посібник. Київ : Ленвіт, 2014. 590 с.

Вербицька М. М. Форми організації самостійної роботи учнів на уроках англійської мови. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Філологічні науки. 2013. Т. 12, № 1. С. 135–139.

Вовк Н. А. Сутність поняття «самостійна робота» та вимоги до її організації. Мови та літератури у полікультурному суспільстві. 2017. С. 108–110.

Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.

Гуріна А. П. Умови організації самостійної роботи учнів на уроках англійської мови в умовах НУШ. Відкрита наука України: візійний дискурс в умовах воєнного стану. 2023. С. 315.

Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1036 с.

Калініна Л. В. Організація самостійної роботи майбутніх учителів англійської мови з оволодіння культурою країни, мова якої вивчається. Педагогіка і психологія: актуальні проблеми досліджень на сучасному етапі: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. 2018. С. 37–40.

Клочко Л., Рудіна М. Самостійна робота студентів у системі дистанційної освіти за воєнного стану в країні. Фаховий та художній переклад: теорія, методологія, практика: збірник наукових праць / за заг. ред. Л. Г. Буданової, Г. Г. Єнчевої. Київ, 2023. С. 169–174.

Матюха Г. В., Опара Н. С. Організація самостійної роботи з англійської мови на старшому етапі навчання. Актуальні проблеми функціонування мови і літератури в сучасному поліетнічному суспільстві : on-line збірник матеріалів ІІI Міжнар. наук.-практ. конф., 23–24 вересня 2016 року. Мелітополь : Вид-во МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2016. С. 78–81.

Поляничко З. О. Використання проєктної методики в позакласній самостійній роботі учнів старших класів під час вивчення англійської мови. Теоретичні питання культури, освіти та виховання. 2011. № 43. С. 104–108.

Редько В. Г. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів : навчально-методичний посібник. Київ : Педагогічна думка, 2013. 360 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28