ФАКТОРНИЙ АНАЛІЗ СФОРМОВАНОСТІ ПОКАЗНИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 013 «ПОЧАТКОВА ОСВІТА» ДО МИСТЕЦЬКО-ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

  • О. О. Красовська Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» https://orcid.org/0000-0002-1394-1374

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2024-1-3

Ключові слова:

факторний аналіз, професійна готовність, мистецько-освітня діяльність, вчителі початкових класів.

Анотація

У статті наведено результати факторного аналізу сформованості показників професійної готовності студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» до мистецько-освітньої діяльності. Професійна готовність до мистецько-освітньої діяльності майбутніх учителів початкової школи – інтегроване утворення особистості, спрямоване на ефективне розв’язання освітніх завдань за допомогою сформованої системи психолого-педагогічних і методико-мистецьких знань, умінь, мотивів і ціннісних ставлень, якостей та здібностей педагога, потрібних для ефективного виконання всіх видів мистецько-освітньої діяльності. Оптимальним вважаємо виокремлення таких компонентів цієї готовності: мотиваційного, когнітивного, ціннісно-естетичного, діяльнісно-технологічного, особистісно-рефлексивного. Цілісність професійної готовності майбутніх учителів початкових класів до мистецько-освітньої діяльності перевіряли за статистичним критерієм Колмогорова – Смирнова та методом лінійної кореляції К. Пірсона, методом Є. Пустильника для визначення відповідності емпіричних даних законам факторного аналізу. Узагальнюючи результати факторного аналізу, доходимо висновків про те, що виявлено доволі тісний зв’язок між факторами, які визначають ціннісно-естетичний і діяльнісно-технологічний компоненти готовності вчителя початкової школи до мистецько-освітньої діяльності. Дієвим у професійній підготовці студентів до мистецько-освітньої діяльності в початковій школі є фактор, що безпосередньо пов’язаний із професійно-педагогічними та рефлективними здібностями особистості в середовищі закладу загальної середньої освіти. Отже, розроблення і впровадження авторської моделі професійної підготовки майбутніх фахівців початкової школи в галузі мистецької освіти засобами інноваційних технологій навчання сприятиме зростанню рівня професійної готовності вчителя до розв’язання завдань художньо-естетичного виховання молодших школярів, формуванню конкурентоспроможного педагога, здатного до творчої самореалізації у професійній діяльності.

Посилання

Андрущенко В. П. Національна доктрина розвитку освіти: потреба, принципи, пріоритети. Управління якістю професійної освіти. Донецьк : ТОВ «Либідь». 2001. С. 255.

Максименко С. Д., Пелех О. М. Фахівця потрібно моделювати. Рідна школа. 1994. № 3–4. С. 70.

Копоруліна В. Український психологічний тлумачний словник. Харків : Факт, 2006. С. 57.

SPSS Statistics 17.0. URL: http://surl.li/smtdh.

Красовська О. О. Теоретичні і методичні засади професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи в галузі мистецької освіти засобами інноваційних технологій. Рукопис : дис. … доктора педагогічних наук. Житомир : Житомирський державний університет імені Івана Франка. 2017. С. 567. URL: http://eprints.zu.edu.ua/26001/1/dys_Krasovska.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-08