ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФІЛОЛОГА-ПЕРЕКЛАДАЧА В СЕРЕДОВИЩІ ВИПУСКОВОЇ КАФЕДРИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-2-20Ключові слова:
комунікативна компетентність, комунікація, майбутній магістр перекладу, філолог-перекладач, випускова кафедра, комунікативне менторствоАнотація
У статті розкрито зміст формування комунікативної компетентності майбутнього філолога-перекладача в середовищі випускової кафедри. Автори окреслили ролі магістра перекладу в професійній діяльності, для ефективності якої необхідний високий рівень сформованості комунікативної компетентності перекладача. Презентовано ефективні форми й методи формування комунікативної компетентності майбутніх магістрів спеціальності «Філологія (переклад)», які виявили свою дієвість в освітній діяльності випускової кафедри філології та соціально-гуманітарних дисциплін Полтавського інституту економіки і права Університету «Україна». Серед таких форм автори виділяють «Зустрічі-Презентації» й «Зустрічі-рефлексії», представлення «Портрета комунікативного філолога-перекладача», функціонування протягом навчання майбутніх магістрів перекладу «Школи комунікативності», напрями діяльності «Школи» передбачають орієнтацію на формування комунікативної компетентності філолога-перекладача через розкриття гуманістичних цінностей і комунікативних якостей особистості й формування навичок суб’єкт-суб’єктної комунікації на прикладах і через проведення низки інтерактивних заходів, а саме: круглих столів, комунікативних консалтингів, що регулярно організовує випускова кафедра, а також тісне поєднання з аудиторною роботою здобувачів під час опанування дисциплін професійно орієнтованого циклу. Також акцентовано на значенні фасилітативного супроводу майбутнього перекладача й викладача перекладу викладачами випускової кафедри й куратором академічної групи, виділивши визначальну роль комунікативного менторства. Зрезюмовано про важливість забезпечення відповідного освітнього середовища випускової кафедри для формування комунікативної компетентності магістрів спеціальності «Філологія (переклад)» через моделювання цілісних фрагментів тісної діалогічної й полілогічної комунікації перекладача, а також освітньої комунікації викладача перекладу.
Посилання
Бурчак Л., Бурчак С. Позааудиторна робота як засіб розвитку творчості здобувачів вищої освіти. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». 2020. № 191. С. 44–47. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-191-44-47.
Васянович Г. Педагогічна етика : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2011. 256 с.
Войталюк С. Педагогічні умови формування іншомовної компетентності майбутніх філологів-полоністів. Наукові записки. Серія «Педагогічні науки». 2024. № 216. С. 134–141. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2024-1-216-134-141.
Жданова-Неділько О. Взаємодія як ключове поняття педагогічного процесу. Витоки педагогічної майстерності. Серія «Педагогічні науки» : збірник наукових праць Полтав. нац. пед. ун-ту імені В. Г. Короленка. 2014. № 13. С. 127–133.
Ковтун Л. Позааудиторна робота з іноземної мови як засіб активізації пізнавальної діяльності студентів аграрного коледжу. Актуальні проблеми іншомовної комунікації: лінгвістичні, методичні та соціально-психологічні аспекти : збірник матеріалів ІІІ Всеукраїнської науково-методичної Інтернет-конференції, 26 березня 2020 року. Луцьк, 2020. С. 114–117.
Кучай Т., Сулим В., Рожак Н. Роль позааудиторної роботи у підвищенні якості підготовки майбутніх фахівців іноземної мови. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2022. № 1(115). С. 269–276.
Мельничук Л. Педагогічна етика вихователя закладу дошкільної освіти та протидія боулінгу : навчально-методичний посібник. Рівне, 2021. 92 с.
Подлевська Н. Мовна особистість філолога-перекладача у міжкультурній комунікації. Актуальні проблеми філології та перекладознавства. 2019. № 18. С. 48–53.
Фабрична Я. Сучасні тенденції у професійній підготовці майбутніх перекладачів. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. 2021. № 2. С. 284–290.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені Академіка Степана Дем'янчука. Серія: Педагогіка та психологія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.