INTEGRATION OF THE CASE STUDY IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING FOR DEVELOPING FUTURE PILOTS’ PROFESSIONAL RELIABILITY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-17

Keywords:

case study, critical thinking skills, professional activity, professional reliability and sustainability, Aviation English, aviation specialists’ simulator training

Abstract

The article focuses on studying the formation of such a competence as professional reliability among pilot-cadets in the process of studying aviation English at aviation universities. Scientific works of researchers who have explored similar subject are analized here. It examines the application of the case study in the edu- cation process as an effective pedagogical teaching method in the history of education across various spe- cialties. The authors also pay special attention to the effectiveness of the case study in the process of distance learning. The article asserts that the use of the case study in the educational process for aviation specialists is a necessary didactic component and contributes to the development of critical thinking, which helps enhance stability and reliability skills for performing flight tasks in both normal and emergency situations. The article describes the application of case studies in theoretical aviation English lessons and directly during training on flight simulator systems. It presents a plan for using the case study in simulator-based training sessions. The authors analyze the possibility of sustainably developing reliability among pilot-cadets during simulator training sessions. An experimental study of this aspect confirms that it requires careful study and development of organizational aspects and methods to achieve a common goal, how to effectively build a reliable level of knowledge in aviation English language for future flight operations professionals.

References

Anderson Т., Elloumi А. Theory and Practice of Online Learning. / Eds. T. Anderson, F. Elloumi. Athabasca University. 2009. 454 p.

Börje Holmberg. Status and Trends of Distance Education. London : Kogan Page, 1990. 200 p.

Dean P. Effectiveness of combined delivery modalities for distance learning and redent learning. Quarterly Review of Distance Education, 2001.2(3), P. 247–254.

Shanks G., Bekmamedova N. Research Methods: Information, Systems, and Contexts. Chandos Publishing, 2018. 644 p.

Keegen D. Foundations of distance education / D. Keegen. London and New York : Routleage. 3rd revised edition, 1996. 224 p.

Paul R. W. Critical Thinking: What Every Person Needs to Survive in a Rapidly Changing World. 3-rd edition revisited. Santa Rosa, CA. 2013. Р. 97–98.

Piven V. Modern Conception of Teaching Aviation English. Психологія і педагогіка на сучасному етапі розвитку наук: актуальні питання теорії і практики : тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції. м. Одеса. 2021. С. 183–186.

Ruggiero V. R. Beyond feelings: A Guide to Critical Thought. 9th ed. McGraw-Hill. 2012. 238 p.

Rule P., Vaughn M. John. Handbook of Case Study Research in the Social Sciences. South Africa, 2024. 368 p.

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 320 с.

Ситуаційна методика навчання: теорія і практика / Упор. О. Сидоренко, В. Чуба. Київ : Центр інновацій та розвитку, 2001. 256 с.

Терно С. О. Світ критичного мислення: образ та мімікрія. Історія в сучасній школі. 2012. № 7–8. С. 27–39.

Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі навчання історії). Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2011. 105 с.

Тягло О. В. Критичне мислення : навчальний посібник. Харків : Вид. група «Основа», 2008. 192 с.

Тягло О. Післямова до статей Метью Ліпмана і Марка Вайнстейна. Вісник програм шкільних обмінів. 2006. № 27. C. 26–27.

Хачумян Т. І. Формування критичного мислення студентів вищих навчальних закладів засобами інформаційних технологій : дис. … канд. пед. наук : 13.00.09. Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків. 2005.

Чередниченко Н. Г., Шевченко В. Б. Педагогічні аспекти організації самостійної роботи в процесі вивчення професійної англійської мови. Управління високошвидкісними рухомими об’єктами та професійна підготовка операторів складних систем : збірник тез доповідей V Міжнар. наук.-практ. конф. Кіровоград : КЛА НАУ. 2016. С. 160–161.

Williams Ch. Strategic Business Case Analysis. Taylor & Francis Publishing, 2023. 208 p.

Downloads

Published

2025-03-28