МЕТОДИ ТА ПРИЙОМИ ВПРОВАДЖЕННЯ CLIL-ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-19

Ключові слова:

CLIL, початкова школа, інтегроване навчання, іншомовна компетентність, методи викладання, критичне мислення

Анотація

У статті досліджено методи та прийоми впровадження CLIL (Content and Language Integrated Learning) на уроках англійської мови у початковій школі. Особливу увагу приділено перевагам інтегрованого навчання, серед яких – розвиток когнітивних навичок, критичного мислення, комунікативної компетентності та здатності учнів використовувати англійську мову в реальних життєвих ситуаціях. Автор аналізує актуальність використання CLIL-методики в контексті сучасних освітніх реформ, зокрема концепції «Нова українська школа».У статті охарактеризовано конкретні методи реалізації CLIL, такі як міжпредметні проєкти, інтерактивні завдання, використання автентичних матеріалів, а також STEAM-освіта як один із перспективних напрямів інтегрованого навчання. Представлено результати дослідження, проведеного серед учителів початкової школи, яке підтвердило високий рівень зацікавленості педагогів у впровадженні CLIL, а також визначило основні труднощі, зокрема недостатню методичну підготовку вчителів та потребу в ефективному міждисциплінарному співробітництві.На основі аналізу наукових джерел та практичних досліджень автор робить висновок про ефективність CLIL-методики у формуванні іншомовної компетентності учнів молодшого шкільного віку.Запропоновано рекомендації щодо оптимізації процесу впровадження інтегрованого навчання, що включають професійний розвиток педагогів, розробку адаптованих навчальних матеріалів і використання сучасних цифрових технологій для підтримки навчального процесу.

Посилання

Державний стандарт початкової освіти. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/688-2019-%D0%BF#Text (дата звернення: 09.11.2024).

Іноземні мови. Навчальна програми для загальноосвітніх спеціалізованих навчальних закладів. 1–4 класи (оновлено). 2018. 50 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya (дата звернення: 19.02.2025).

Новий учитель – щасливий учень – успішна Нова українська школа : колективна монографія / кол. авт. : Калініна Л., Мяновська Т., Папіжук В., Кузьменко О., Григор’єва Т., Щерба Н., Прокопчук Н., Климович Ю. та ін. ; за заг. ред. Л. В. Калініної. Житомир : «Євро-Волинь», 2024. 480 с.

Типова освітня програма для учнів 3–4 класів, розроблена під керівництвом Савченко О. Я., Київ, 2022. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2022/08/15/Typova.osvitnya. prohrama.1-4/Typova.osvitnya.prohrama.3-4. Savchenko.pdf (дата звернення: 21.01.2025).

Soto-Corominas A., Roquet H., Segura M. The Effects of CLIL and Sources of Individual Differences on Receptive and Productive EFL Skills at the Onset of Primary School. Applied Linguistics. Volume 45. Issue 2. April 2024, Pр. 364–382. https://doi.org/10.1093/applin/amad031.

María Ángeles Hidalgo, Izaskun Villarreal. Intensity matters in CLIL: Evidence from primary school learners’ receptive skills. System. Volume 125, 2024. 103402, ISSN 0346-251X. https://doi.org/10.1016/j.system.2024.103402.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-28