ЗАСТОСУВАННЯ КЕЙС-МЕТОДУ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ НАДІЙНОСТІ МАЙБУТНІХ ПІЛОТІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-17Ключові слова:
кейс-метод, навички критичного мислення, професійна діяльність, професійна надійність і стійкість, авіаційна англійська мова, тренажерна підготовка авіаційних фахівцівАнотація
Стаття присвячена дослідженню формування у курсантів-пілотів такої компетентності, як професійна надійність, у процесі вивчення англійської мови в авіаційних навчальних закладах та аналізується роль кейс-методу в дидактичному наповненні дисципліни «Авіаційна англійська мова». Розглянуто застосування кейсів у навчальному процесі як ефективного педагогічного методу навчання. Використання кейсів у навчальному процесі авіаційних фахівців є необхідним дидактичним складником, що стимулює розвиток критичного мислення, сприяє підвищенню стійкості та надійності навичок виконання льотних завдань як у звичайних, так і в надзвичайних ситуаціях. У статті розглянуто застосування кейсів під час теоретичних занять з англійської мови та безпосередньо в процесі моделювання польотних ситуацій на авіасимуляторах. Особливу увагу автори приділяють ефективності кейс-методу під час дистанційного навчання. Також проаналізовано можливості сталого розвитку професійної надійності у курсантів-пілотів під час навчання на тренажерах. Експериментальне вивчення цього аспекту підтверджує, що формування і розвиток професійної надійності вимагає розробки організаційних параметрів і використання відповідних методів (у нашому випадку кейс-методу) для досягнення такої мети, як ефективне забезпечення надійного рівня знань з авіаційної англійської мови у майбутніх авіафахівців.
Посилання
Anderson Т., Elloumi А. Theory and Practice of Online Learning. / Eds. T. Anderson, F. Elloumi. Athabasca University. 2009. 454 p.
Börje Holmberg. Status and Trends of Distance Education. London : Kogan Page, 1990. 200 p.
Dean P. Effectiveness of combined delivery modalities for distance learning and redent learning. Quarterly Review of Distance Education, 2001.2(3), P. 247–254.
Shanks G., Bekmamedova N. Research Methods: Information, Systems, and Contexts. Chandos Publishing, 2018. 644 p.
Keegen D. Foundations of distance education / D. Keegen. London and New York : Routleage. 3rd revised edition, 1996. 224 p.
Paul R. W. Critical Thinking: What Every Person Needs to Survive in a Rapidly Changing World. 3-rd edition revisited. Santa Rosa, CA. 2013. Р. 97–98.
Piven V. Modern Conception of Teaching Aviation English. Психологія і педагогіка на сучасному етапі розвитку наук: актуальні питання теорії і практики : тези доповідей Міжнародної науково-практичної конференції. м. Одеса. 2021. С. 183–186.
Ruggiero V. R. Beyond feelings: A Guide to Critical Thought. 9th ed. McGraw-Hill. 2012. 238 p.
Rule P., Vaughn M. John. Handbook of Case Study Research in the Social Sciences. South Africa, 2024. 368 p.
Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих : навчально-методичний посібник. НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. Київ : ВД «ЕКМО», 2011. 320 с.
Ситуаційна методика навчання: теорія і практика / Упор. О. Сидоренко, В. Чуба. Київ : Центр інновацій та розвитку, 2001. 256 с.
Терно С. О. Світ критичного мислення: образ та мімікрія. Історія в сучасній школі. 2012. № 7–8. С. 27–39.
Терно С. О. Теорія розвитку критичного мислення (на прикладі навчання історії). Запоріжжя : Запорізький національний університет, 2011. 105 с.
Тягло О. В. Критичне мислення : навчальний посібник. Харків : Вид. група «Основа», 2008. 192 с.
Тягло О. Післямова до статей Метью Ліпмана і Марка Вайнстейна. Вісник програм шкільних обмінів. 2006. № 27. C. 26–27.
Хачумян Т. І. Формування критичного мислення студентів вищих навчальних закладів засобами інформаційних технологій : дис. … канд. пед. наук : 13.00.09. Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г. С. Сковороди. Харків. 2005.
Чередниченко Н. Г., Шевченко В. Б. Педагогічні аспекти організації самостійної роботи в процесі вивчення професійної англійської мови. Управління високошвидкісними рухомими об’єктами та професійна підготовка операторів складних систем : збірник тез доповідей V Міжнар. наук.-практ. конф. Кіровоград : КЛА НАУ. 2016. С. 160–161.
Williams Ch. Strategic Business Case Analysis. Taylor & Francis Publishing, 2023. 208 p.