ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТ ФОРМУВАННЯ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЧЕРЕЗ УЧАСТЬ У ПРОЄКТАХ ЄС
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-11Ключові слова:
резильєнтність, резильєнтність студентської молоді, педагогічний аспект, проекти ЄС, освітаАнотація
У статті окреслено основні педагогічні аспекти стійкості студентської молоді, залучення її до участі в проєктах ЄС під час воєнного стану в Україні. Педагогічні методи передбачають зняття емоційної напруги, зміну психологічного настрою студента. Спілкуючись, ділячись почуттями, ідеями, граючи в інтерактивні ігри, студенти вчаться регулювати рівень стресу та відновлюватися від виснаження в рамках проєктів ЄС (Erasmus+, IREX). Здійснено теоретичний психолого-педагогічний аналіз понять: «резильєнтність», «резильєнтність викладача», «резильєнтність студента». Висвітлено досвід становлення резильєнтності здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 122 «Комп’ютерні науки», 061 «Журналістика», 075 «Маркетинг» Сумського державного університету. Педагогічний аспект охоплює комунікативно-когнітивний підхід формування, становлення резильєнтності студентської молоді. Через комунікацію, міжкультурну взаємодію на заняттях у межах хаб-лабораторії Ukr.Lang.Laboratory for foreign students, яка функціонує за сприяння проєкту ЄС Erasmus+ Jean Monnet Module, на вебінарах здобувачі вищої освіти відновлюються після стресових подій (відповідно до проведеного опитування – цьому сприяють проєкти ЄС Еразмус+), вчяться критично мислити, аналізувати правдиву інформацію від фейкової (у межах проєктів IREX).
Посилання
Балахтар К. С. Резильєнтність викладача ЗВО в умовах військового стану. Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка. Психологія : зб. наук. пр. Київ : Національний авіаційний університет, 2022. Вип. 1 (20). С. 55–62.
Вища освіта України в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення: виклики і відповіді : науково-аналітична доповідь ред. В. Г. Кременя. Київ : Педагогічна думка, 2023. С. 7–23.
Кічула М. Я., Заворотна В. М., Трущенкова Л. В., & Вишньовський А. В. Психічне здоров’я студентів в умовах воєнного стану як соціальна парадигма. Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров’я України, 2023. Вип. 4. C. 23–28. https://doi.org/10.11603/1681-2786.2023.4.14422.
Пономаренко Н. П. Формування навичок медіаграмотності студентів закладів фахової передвищої освіти спеціальності 061 Журналістика в міжнародних проєктах з інфомедійної грамотності. Міжнародна наукова конференція «Взаємодія журналістики, реклами та PR у сучасному медіапросторі»: матеріали конференції, 12–13 жовтня 2022 р. Ченстохов, Республіка Польща: Baltija Publishing, 2022. С. 61–64.
Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text.
Як вчити та навчатися в умовах війни / за заг. ред. Т. Цюман. URL: https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/How+to_teach_and_learn_A4.pdf.
Altinyelken H., Hoek L., & Jiang L. Improving the psychosocial wellbeing of international students: the relevance of mindfulness. British Journal of Guidance and Counselling, 2020. Vol. 48 (4), pp. 524–536. DOI 10.1080/03069885.2019.1600189.
APA Dictionary of Psychology. URL: https://dictionary.apa.org/resilience.
Grotberg E.A. Guide to Promoting Resilience in Children: Strengthening the Human Spirit. Early Childhood Development: Practice and Reflections, v. 8. The Hague-NO: Bernard Van Leer Foundation, 1995.
Levenok I., Zumrut A. International students’ meetings as a key to resilience in Higher Education. Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору: теорія, методологія, практика : зб. матеріалів VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції. 19 грудня 2024 року [наук. ред.: П. М. Бойчук, О. Л. Фаст]. Луцьк : КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. Частина 1. 2024. C. 226–228.
Levenok I., Oshkoder A. United by the international language bridge activity: Ukrainian-English intercultural dialogue. Соціально-гуманітарні аспекти розвитку сучасного суспільства : матеріали одинадцятої Всеукраїнської наукової конференції студентів, аспірантів, викладачів та співробітників (Суми, 25–26 квітня 2024 р.). Уклад. М. М. Набок. Суми : Сумський державний університет, 2024. С. 136–140.
Levenok I.S., Sydorenko O.P., Zumrut A. Ukrainian language Hub-laboratory for international students as a pedagogical innovation in quality education. Strategic innovations of social communications and foreign philology in crisis times : collection of scientific paper of the I International scientific and practical conference, Sumy, 1 June 2024 responsible editor M.M. Nabok, responsible designer M. Sadivnycha. Sumy : Sumy State University, 2024. P. 190–195.