БІНАРНА ОНЛАЙН-ЛЕКЦІЯ ЯК НОВИЙ ФОРМАТ У ПРОЦЕСІ ІНТЕРНАЦІОНАЛІЗАЦІЇ ВИЩОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-3-31Ключові слова:
бінарна онлайн-лекція, інтернаціоналізація, здобувачі вищої освіти, онлайнова лекція-дуетАнотація
Новітня парадигма вищої освіти останнім часом спрямовується на процеси інтернаціоналізації, що виявляється не лише в академічній мобільності, а й у переході до нетрадиційних форм навчання в умовах цифровізації. З огляду на це, бінарна онлайн-лекція визначається як інноваційна форма, що об’єднує педагогічні зусилля двох фахівців, один з яких є представником іноземної освітньої спільноти, іншого академічного середовища. Така співпраця націлена на реалізацію триєдиної мети заняття з акцентом на інтеракції мовою-посередником (лінгва франка) зі здобувачами. З’ясовано, що провідним чинником успішного проведення бінарної онлайн-лекції такого формату є як професіоналізм викладачів у певній предметній сфері, так і їхня медіакомпетентність. Із широкого діапазону переваг онлайнової лекції-дуету за участі іноземного викладача можна виокремити розвиток комунікативної компетентності, навичок ефективного спілкування в різних культурних контекстах, навичок лідерства, роботи в команді, аналізу проблемних ситуацій та пошуку шляхів їх вирішення.Серед результатів опитування здобувачів-слухачів стосовно позитивних сторін зазначеного типу лекції найпоширенішою виявилась опція «розвиток критичного мислення та вдосконалення навичок спілкування іноземною мовою». Враховуючи інтерактивність, зумовлену діалогічною взаємодією між лекторами та студентами, і виклад навчального матеріалу з кількох позицій, онлайнова бінарна лекція реалізує не лише освітню, а й соціокультурну функцію. Ба більше, бінарна онлайн-лекція є результатом розширення сфери міжнародної академічної колаборації та інтеграції іноземних практик у процесі інтернаціоналізації університету, в чому вбачається доцільність й ефективність занять такого формату.
Посилання
Батиргареєва В., Ворожбіт-Горбатюк В., Євтєєва Д. Бінарні заняття у процесі реалізації ОНП «Право» в Науково-дослідному інституті вивчення проблем злочинності ім. академіка В.В. Сташиса НАПрН України. Молодь і ринок. 2023. № 8 (216). С. 28–34.
Вітвицька С. С. Основи педагогіки вищої школи. Київ : Центр навчальної літератури., 2003. 276 с.
Калініна Л. В., Климович Ю. Ю. Бінарні заняття як ефективна форма розвитку цілісного сприйняття професії майбутніми вчителями іноземної мови. Педагогічні науки : теорія та практика. № 1 (49). 2024. С. 50–57.
Клець С. Л. Бінарний урок як форма інтегрованого навчання при вивченні географії в середній школі. Нова українська школа : теорія і практика реалізації інтегрованого підходу : матеріали Міжнародної наукової конференції, м. Тернопіль, 17–18 травня 2018 р. Тернопіль : Вектор, 2018. С. 191–193.
Козак Л. В. Дослідження інноваційних моделей навчання у вищій школі. Освітологічний дискурс. 2014. № 1 (15). С. 95–107.
Козак Л. В. Принципи інноваційної професійної діяльності викладача вищої школи. Педагогічний процес : теорія і практика : зб. наук. пр., 2011. С. 112–119.
Кононец Н. Специфіка проведення онлайнових бінарних занять в умовах цифровізованого освітнього процесу при підготовці фахівців-економістів. Витоки педагогічної майстерності. Полтава, 2021. Вип. 28. C. 92–97.
Мачинська Н. І., Стельмах С. С. Сучасні форми організації навчального процесу у вищій школі: навчально- методичний посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2012. 180 с.
Нівня Г. О. Бінарна лекція як засіб формування мотивації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Освіта та соціалізація особистості : матеріали Х Інтернет-конференції здобувачів вищої освіти і молодих учених, присвяченої 30-річчю створення кафедри філософії, соціології та менеджменту соціокультурної діяльності та 205-річчю Університету Ушинського (Одеса, 22–23 квітня 2022 року). Одеса : Університет Ушинського, 2022. С. 61–64.
Яцик Т. О., Степанюк В. В. Словник коротких термінів з педагогіки. Луцький фаховий педагогічний коледж КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. Луцьк : ФОП Мажула Ю.М., 2022. 50 с.
Bekzhanova Zh., Ryssaldy K. Efficiency of Binary Lectures in Teaching Major Linguistic Courses (Linguistics of Discourse and Cognitive Linguistics). Procedia – Social and Behavioral Sciences. 214 (2015). Р. 430–438.
Li L., & Guo R. A student-centered guest lecturing: A constructivism approach to promote student engagement. Journal of Instructional Pedagogies. 15, 2015. Р. 1–7.
The use of binary online lessons in the context of forming critical thinking in future journalists. N. Poplavska, H. Synorub, H. Yordan, et al. Journal of Curriculum and Teaching. 11 (1), 2022. P. 273–285.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.




