ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСНОВИ ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-3-32Ключові слова:
психолого-педагогічні засади, вища освіта, освітній процес, мотивація, психологічна служба, інноваційні технології, здобувачі вищої освітиАнотація
У статті висвітлено психолого-педагогічні засади організації освітньої діяльності в закладах вищої освіти в умовах трансформації освітнього простору, глобалізації та цифровізації. Автори обґрунтовують, що ефективність освітнього процесу значно залежить від урахування психологічних особливостей здобувачів вищої освіти, мотиваційної сфери, адаптаційного потенціалу, рівня розвитку soft skills і якості педагогічної взаємодії. У статті представлено результати емпіричного дослідження, проведеного на базі Приватного вищого навчального закладу «Міжнародний економіко- гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» у 2022–2024 роках. Використано комплексний методичний інструментарій, що містив анкетування, опитування, тести мотивації, опитувальники стилів навчання та експертну оцінку ефективності педагогічних технологій. Окрему увагу приділено функціонуванню психологічної служби як складника підтримки студентської молоді, розвитку рефлексивного навчального середовища та інноваційним формам освітньої діяльності (проєктне навчання, гейміфікація, цифрові платформи). Розкрито ключові компоненти психолого- педагогічного супроводу: мотиваційний, адаптаційний, розвивальний та комунікативний. Зроблено висновок, що системний психолого-педагогічний супровід сприяє формуванню конкурентоспроможного, соціально зрілого, відповідального та емоційно стійкого фахівця, готового до викликів сучасного ринку праці й безперервного професійного розвитку.
Посилання
Бондарчук Л. В. Особливості інноваційних освітніх технологій. Інтерактивний освітній простір ЗВО: матеріали всеукраїнського науково-практичного вебінару (м. Вінниця, 27 квітня 2020 р.) / відп. ред. Л. Б. Ліщинська. Вінниця : ВТЕІ КНТЕУ, 2020. 94 с.
Про вищу освіту : Закон України. URL: http://surl.li/jhtp (дата звернення: 01.08.2025 р.).
Про освіту : Закон України. URL: https://surl.lu/rsiweu (дата звернення: 01.08.2025 р.).
Кашин А., Польщикова Є., Сахно Ю. Випускники українських ВНЗ очима роботодавців URL: http://surl.li/nclyy (дата звернення: 05.08.2025 р.).
Лист МОН від 14.08.2020 № 1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)». URL: http://surl.li/neqch (дата звернення: 06.08.2025 р.).
Лузік Е. В., Семиченко В. А., Демченко Н. І. Сучасне освітнє середовище закладів вищої освіти України: погляд студентів. URL: http://surl.li/nhmwa. (дата звернення: 06.08.2025 р.).
Освітня діяльність МЕГУ. URL: https://surl.li/evmuyf (дата звернення 08.08.2025 р.).
Психолого-педагогічні засади діяльності вищої школи : Навчальний посібник / укл. Н. В. Заблоцька-Сєннікова. Сєвєродонецьк : ПП «Поліграф-Сервіс», 2015. 167 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.




