ЕФЕКТИВНІСТЬ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/3041-2021/2025-1-9Ключові слова:
технологія навчання, іноземна мова, освіта, медицина, навчальний процесАнотація
У статті визначено основні технології навчання, які використовуються для навчання студентів у вищих навчальних закладах. Встановлено, що навчальні технології сприяють удосконаленню освітнього процесу та покращенню результатів навчання. Особливих зусиль потребує викладання англійської мови на немовних спеціальностях. Заняття з іноземної мови базуються на професійній термінології, типових текстах і темах, що відповідають спеціальності. Важливе місце в пріоритеті навчання студентів посідають медичні дисципліни. Проаналізовано основні технології навчання, які використовуються в роботі зі студентами вищих медичних навчальних закладів. Перед викладачами стоїть завдання використовувати такі технології, які збагатять навчальний процес. Метою статті є аналіз основних технологій навчання, які доцільно використовувати під час роботи зі студентами-медиками на заняттях з іноземної мови. Досліджено вплив технологій навчання на навчання іноземних мов. Однією з технологій навчання іноземних мов є інформаційно-комунікаційні технології. Для формування комунікативної культури студентів вищих навчальних закладів широко використовуються технології проблемного навчання, евристичні, ігрові та діалогічні. Ми можемо простежити, як проблемне навчання може використовуватись у навчанні студентів-медиків.Евристична технологія у процесі формування комунікативної культури дає можливість учням творчо та самостійно підходити до вирішення завдань, ситуаційних завдань, активно діяти у складних ситуаціях. На заняттях з іноземної мови ефективним для формування комунікативних умінь є метод асоціацій і аналогій, який є одним із прийомів евристичної технології. Було встановлено, що використання дослідження, моделювання, інформації, проблемного навчання й евристики є поширеними та використовуються у викладанні іноземної мови.
Посилання
Бахрушин В. Є. Законодавче забезпечення розвитку вищої освіти України : матеріали I Міжнародної науково-практичної конференції ДНУ Інституту освітньої політики. Наукове видання «Реформа освіти України. Інформаційно-аналітичне забезпечення». Київ : ДНУ «Інститут освітньої аналітики», 2017. С. 48–52.
Генкал С. Дидактичні можливості евристичного навчання біології учнів профільних класів / Сумський державний педагогічний університет ім. А. С. Макаренка. Суми, 2016. С. 300–307.
Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступенів фахової передвищої освіти та вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» : постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 р. № 334 [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0%BF.
Ігнатенко Н. В. Методика застосування технології проблемного навчання при вивченні історії в школі. Науковий вісник ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота». Ужгород, 2016. С. 81–84.
Пельчер М., Стойко І. Імітаційні технології як сучасна технологія вдосконалення освіти. Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. Тернопіль, 2016. С. 112.
Ставицька І. В. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті. Новітні освітні технології : науково-практична конференція. Київ : Національний технічний університет України «КПІ», 2012. С. 157–159.
Шарлович З. П. Технологія формування професійно-педагогічної компетентності медичних сестер сімейної медицини в процесі фахової підготовки. Магістр медсестринства. Житомир, 2015. № 2. С. 22–27.